Sport

Jag är den på bloggen som är bäst på mina egna sporter men är mindre intresserad av att lägga mitt liv till att se det på tv. De övriga här på bloggen har en djup kärlek för de flesta sporter. Det är mycket snack om sport. Vem som är vem. Vem som gjorde fel i förra bla bla bla-matchen. Jag hänger med så gott jag kan. Men jag är trött på alla regler. Men jag har funnit en lösning!

  • Fotboll. Ge alla småpojkar och brudar varsinn boll istället. Vi slipper allt tjat om vem som var offside och vem som var i straffområdet. Det blir enkelt och lätt att följa. Allt är tillåtet. Tar du bollen med armen, näsan eller foten? Slår du din motspelare för han faktiskt står i vägen när du ska skjuta ditt snygga mål? Först till hundra gäller.
  • Ridning. River du ett hinder? Men vad fan! Ta nästa då. Den som råkar döda sin häst först förlorar.
  • Simning. Du kommer lite efter? Varför inte ta några tag fjärilsim fast det är en annan simstil som gäller? Du kommer ju längre fram och kan ge ära till de som är på din sida!
  • Ishockey. Iceing? Vad fa-an, hela jävla planen är ju isig. Du kan göra mål genom att stämpla din kamrat på benet? Du kan göra mål om du flyttar målburen några meter? Men gör det då! Och här samma sak som med fotboll. Varför inte ha varsinn puck? Varför bråka om samma? Idiotiskt.
  • Tennis. Du och din kamrat tävlar helt enkelt om vem som inte ska ha bollen. Ja, men kul! Sluta att slänga skit på varandra och ta varsin boll, varsinn plan och varsinn vägg. Gör coola tricks eller något. Kan bli nice.

Sport-F


Kommentarer
Postat av: Emma

vilken alldeles ljuvlig blogg =)

2010-10-16 @ 09:19:08
URL: http://plingelingan.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2012-01-12 @ 22:47:07
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0