Kvitton

Det har kommit larm om att det kan finnas gift i svenska kassakvitton. Ämnet heter bisfenol A och kan göra så att man blir steril. Det vore ju synd! Så därför har jag utarbetat en plan så att du som konsument ska känna dig trygg:

Personen i kassan frågar om du vill ha kvitto. Vad gör du?

Alternativ 1:
Skriker "FÖRSÖKER DU FÖRGIFTA MIG?", rycker dina nyinköpta varor från disken och rusar därifrån.

Alternativ 2:
Du drar ärmen över handen och tar emot det. På så sätt slipper du all kontakt med giftet. Sen stoppar du kvittot i påsen med dina varor.

Alternativ 3:
Du ber kassabiträdet lägga kvittot på disken och plockar sen upp det med en pincett och lägger kvittot i påsen med varorna.

Alternativ 4:
Du ber kassabiträdet vänta medan du drar på dig plasthandskar, ansiktsmask och en skyddande overall. Sen tar du emot kvittot och stoppar det i en separat, förslutbar påse.

Alternativ 5:
Du säger artigt "Nej tack, det behövs inte" och går lugnt därifrån.

J

Kommentarer
Postat av: Bella

HEj på dig !! :o) Det var ett kul blogginlägg tycker jag :o).Jag har faktiskt läst om den nyheten som du skriver om och jag tänker på det lite iband när jag är i mataffären å det är jag flera gånger i veckan, och jag har fattat det som att texten på kvittot är giftigt men inte själva papperet så då är det ju bara att man ser till att inte röra texten när man tar emot kvittot å det kanske inte är det lättaste men man kan ju försöka i alla fall.



Det du skrev om plasthandskar lr nån typ av handskar kan ju oxå vara en bra ide, å det är ju bra att ha för att skydda sig mot bakterier oxå å sånna saker tycker jag är bra då jag lider av regäl bacillskräck / Ha det gött / Mvh Bella

2010-10-17 @ 01:03:12
URL: http://www.lsabelle.bloggplatsen.se
Postat av: Gold

Men sha!

Vad händer denna söndag?

2010-10-17 @ 09:04:48
URL: http://simongold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0