Jehovas Vittnen

Av någon anledning har Jehovas vittnen börjat knacka på hos mig var och varannan dag. Uppenbarligen tycker dom att jag verkar vara en person som lätt dras in i sekter. Känns ju bra.

Men vad annat finns att göra än att vara trevlig och tillmötesgående när två söta tanter knackar på? Så frågar dom om jag läser Bibeln ibland. En normal människa hade sagt "Nej, hejdå gå". Men jag måste tvunget öppna käften och säga nåt i stil med "Jo det händer absolut! Jag är konfirmerad". JAG HAR FÖR FAN INTE ÖPPNAT BIBELN PÅ MINST FEM ÅR!

Nåja. Till slut går dom i allafall. Men inte förrän dom ställt frågan "Kan vi komma tillbaka en annan dag?". Hela mitt inre skriker "SÄG NEJ!". Men när jag öppnar munnen kommer det ett "Ja gör det!". Suck... Tur att man flyttar snart.

Jehova-J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0