Cykling

Jag tycker om att cykla och har därför ägnat många timmar och mil på en hård sadel under mitt liv. Men det finns många olika sorters cyklar så därför tänkte jag guida dig genom djungeln:

Elcykeln:
En relativt ny produkt på marknaden. Passar den bekväma cyklisten då en liten motor hjälper dig fram i uppförsbackar och tuff motvind. Perfekt då du slipper komma andfådd och genomblöt av svett till en het dejt.

Racercykeln:
Något för den snabba cyklisten. Här går det minsann undan! Du far fram som ett stormvind på cykelbanan och den här cykeln ger enorma möjligheter till träning. Nackdelen är att däcken är så smala att din cykel snabbt förvandlas till en skrothög efter ett oförutsett hinder.

Mountainbiken:
Den här cykeln passar dig som vill vara lite coolare. Nackdelen är att du inte blir speciellt uppskattad av dina vänner ute i naturen när du far fram som en furie och cyklar rakt över deras picknick. Dock kommer de aldrig kunna lista ut vem du är då du förhoppningsvis har en cool hjälm som döljer ansiktet.

Minicykeln:
Min personliga favorit. Passar den som vill ha med sig cykeln på segelsemestern eller campingen då den är hopfällbar. De små hjulen ger dock ett töntigt uttryck så förvänta dig glåpord från avundsjuka semesterfirare.


Damcykeln:
Den här kategorin tillhör min egen cykel, en gammal oväxlad Nordstiernan från början av 1900-talet. Ger ett chill och spartanskt intryck. Nackdelen är att de är så gamla att rosten börjar ta ut sin rätt och det ständiga gnisslet kan göra dig galen.

Min cykel: längst till höger med mormors mor.

J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0