Tips inför studenten

Här på bloggen är vi lite äldre. Så pass gamla att vi faktiskt redan har tagit studenten. Men vi har alla börjat märka att studentens lyckliga dagar åter igen har börjat närma sig. Därför tänkte jag att vi äldre kunde dela med oss av lite tips inför denna lyckliga dag.

  • På champagnefrukosten. Var glad, var snygg. Drick med måtta. Speciellt om du är nervös och har tom mage. Det är inte kul att däcka redan kl 10.00 på morgonen och sedan vakna upp när allt är slut. Spruta mycket. Gärna på dina klasskamrater. Ju mer champagnefläckar dem har på sina studentkläder, desto snyggare blir dina egna!

  • På utspringet. Var först! Ramlar stackars Bella av podiet och bryter smalbenet? Skitsamma! Här gäller det att synas mest! Trodde du utspringet handlade om någon slags laganda? Att VI har tagit studenten. Glöm det. Det är din student, go for it!

  • På flaket. Var asfull. Dansa som en vilding. Får någon din champagnekork i ögat? Det gör inget, du har gett den personen ett minne för livet.

  • På mottagningen. Åter igen, var asfull. Nu kanske du äntligen vågar stöta på din snygga kusin. Och kanske någon annan som kommer i vägen. Håll ett tal där du säger vad du egentligen tycker om alla dina släktingar. Det är ju bra att börja sitt nya liv genom att vara rak. Eller hur?

  • På studentfesten. Var riktigt jävla stenpackad. Helst så packad att du inte ens går dit. Och om du tar dig dit, gör något riktigt pinsamt, som att strippa på baren. Finns även alternativ som att stöta på din gamla lärare, hångla med klassens psyko eller berätta för alla om din djupaste hemlighet.
Kan lova att du får en oförglömlig student!


198
F

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Jag har en tävling just nu där du kan vinna 1000kr på guldfynd :D klicka in på min blogg om du vill tävla !

2010-05-26 @ 19:50:01
URL: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha, tack för tipsen! Men jag tror jag skippar det där jättefulla, för då riskerar jag att inte ha några minnen alls ju! x)

2010-05-27 @ 18:31:14
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0