SJ v.s Tradera

Det bästa som hänt sedan dem öpnnade bygget är nu påväg att hända! Om åtta timmar är J i mina armar igen! Lyckan är obeskrivlig!

Dock är vägen till lycka inte alltid lätt. Jag gick upp 06.23 imorse för att övervaka budgivningen på tradera. Min motspelare var inte riktigt beredd på min övervakning så tillslut singlade den vinnande slanten på mig. 11 kronor! Men så enkelt skulle det inte vara. När pengarna är dragna från mitt arma konto väntar jag spännt på bokningsnumret. Men det kommer aldrig något bokningsnummer, för det är tydligen något fel med kontakten mellan SJ, Tradera och banken. Jag ringer SJ.

"Du är placerade som nummer tjugotre i kön..."

KUL!

Efter ett antal minuter senare och säkerligen en mobilräkning som överstiger normalpriset på en tågbiljett, kommer jag fram. Då kan dem inte hjälpa mig, utan kopplar mig vidare. Efter mycket undersökning hittar kvinnan i telefonen min biljett. Då bryts det.

H*LV*T*!

Ringer upp igen. Kommer inte fram. Tillslut, när jag nära nog krälar med dödsryckningar på golvet, svarar dem. Då anser dem att biljetten är avbokad.

Men tillslut, med två debitterade betalningar har jag nu ett bokningsnummer.

Så det blev 22 kronor istället. (plus mobilräkning, humpf)

MEN DET GÖR INGET, FÖR SNART FÅR JAG TRÄFFA UNDERBARA J!

Hörs i Lound!


205
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0