Norges Nationaldag

Idag är det den sjuttonde maj. Det märktes inte mycket på stan. Eller jo. Det spatserade en kvinna upp och ner för Avenyn. Hon var klädd i en folkdräkt och bar på en stor norsk flagga. Jag blev mest fascinerad av att hon orkade gå fram och tillbaka. Jag drack kaffe. Hon gick förbi. Jag drack lite mer kaffe. Hon gick hon förbi igen. Jag drack ännu mer kaffe. Plötsligt var hon där igen!

HEJ HEJ!


Snart befinner jag mig på plats i Norge. Men så länge tänkte det att det var bra att man fick lite koll på norska ord:

Klantetaksi - Ambulans

Snuskepölse - Bajskorv

Tuttekasse - BH

Rullebrumm - Bil

Skuttefodral - Träningsoverall

Snarkeplass
- Säng

Pratekvarn - Politiker

Blinkepartaj - Raveparty

Vilsedose - GPS

Tallefjant - Ekorre


207
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0