Konsten Att Vara En Bra Förebild

Jag är framme i Göteborg. Det är sig rätt likt. Måsarna låter konstant, det regnar hela tiden och det luktar fisk. Men det funkar. Det som har förändrats är att dem byggt något slags pariserhjul vid vattnet. Vad hände där?! Det har även byggts ett par nya hus. Och någon jävla vägförändring så att det alltid är pissmycket kö när man ska köra bil. KUL!

Idag var jag en god syster. Har hämtat mina små kopior på skolan. Dock har den ena erkänt att hon "är typ lite fjortis ibland bah". Jaha. Inte likt mig. Men nu åter till rubriken.

Vi sitter alltså i bilen. Musiken dunkar. Jag får en släng av partyhumör och börjar dansa i förarsätet. Eller snarare gungar lite på huvudet, samtidigt som jag håller koll på trafiken.
"Dansa då tjejer!!"
Och vad gör dem. Hon som erkänt att hon är "lite fjortis" tycker jag är pinsam. Men den lille... hon börjar veva. Hon börjar riktigt VEVA. Som en galning. Hon skulle platsa på Bygget, jag lovar. Hon skulle bannemig passa på Stureplan.

Jag kände mig som en riktigt bra förebild.

Jag har fostrat en framtida säsongare!

 

Puss

F

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0