Att sortera tvätt mitt i natten

Jag har tvättid imorgon klockan åtta. ÅTTA! PÅ MORGONEN! Varför ska tiderna som är lediga alltid vara så jääävla tidiga. Hur tidigt jag än är ute med att boka, är det alltid någon jävel som ska ta tvättiden den dagen jag kan. Jag får alltid tvätta klockan åtta. Även om jag bokar innan jul. Gah!

Men, men. Nu gäller det att ha alla kläder rena innan jag beger mig av till grannlandet. Då får man offra vissa saker, som till exempel semesterns sista sovmorgon. För att underlätta för mig själv, tänkte jag då se till att ha sorterat tvätten kvällen innan. Men med vissa förseningar kom jag inte igång med detta förrän alldeles nyss.

Eftersom mitt tak endast består av fönster kombinerat med min egna ohändighet med att sätta upp en taklampa, skulle nu tvätten sorteras endast med hjälp av ljuset från min lilla, lilla sänglampa. Förstår ni hur svårt det är att se skillnad mellan svart och grått med så lite ljus att till och med katten hade klagat? Det var fan i mig till och med svårt att skilja på svart och vitt. Eller vitt och rött!

Om min tvätt är rosa, fläckig och helt sjukt ful imorgon, då blir jag ledsen. Men jag har lärt mig en läxa. Man ska inte sortera tvätt när solen gått ner!




198
F

Kommentarer
Postat av: EMmelist

kul att du tipsade :d

2010-05-26 @ 07:25:38
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: aww

sovit gott?

2010-05-26 @ 07:30:50
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0