Under bar himmel

Idag har jag gjort något fient. Jag är ute hos min farmor på landet. Här är väldigt vackert. Speciellt nu när träden är fulla av limegröna blad och blommorna slagit ut.

Så jag släpade ut en filt och bredde ut den under en av alla gamla ekkronor på tomten och la mig för att läsa. Dock dröjde det inte länge förrän ögonlocken blev tunga och jag var tvungen att sova. Det var lite småkyligt eftersom det nästintill blåser storm idag. Så jag rullade in mig i filten. Det är bland det bästa som finns. Man blir lagom varm och samtidigt känner man hur vinden ruskar om i håret och man andas bara frisk luft. Där sov jag i två timmar. Det var fient.

Sen vaknade jag av att pappa drog igång sin nya motorsåg. Han har fått för sig att han ska starta ett sågverk och producera ekologiska brädor. Vi får se hur det går med det.

189
J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0