Mardröm blir dröm

Igår åkte jag till Oslo för att hämta J. Det var inte lätt..

Först körde jag fel. Femton mil blev tjugo. Efter en tre kvarts längre körning hittade jag tillslut J på Oslos gator. Hon hade gått runt och försökt ragga upp lite norska fjortisar att dela sin kväll med. Nu kom nästa utmaning. Att ta sig ut ur Oslo. Vi körde runt. Och runt. Och runt. Vi kom inte ut ur staden. Tunneln ut ur staden var avstängd. Vid 02.00 var vi mycket nära att ge upp. Tillslut körde vi bara. Och tillslut var vi ute. Med ett lyckoskrik begav vi oss nu iväg.

Efter ett par mil frågade jag mig själv "Har jag verkligen sett denna bro förut?" Vi tog upp kartan. Det hade jag inte. Vi hade kört norr. Vi skulle åt söder. Efter ett par mil var vi på rätt väg igen. Klockan 05.00 rullade vi in på parkeringen. Utmattade la vi oss. Sov sex timmar. Nu sitter vi och njuter på vår gästbrygga.

Det var ett äventyr. En mardröm. Men nu är allt som en dröm. J är här och det är helt fantastiskt!


Mindre än 6 månader
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0