Konsten Att Ta En Powernap

Ett par knep att ta till för att veta ungefär hur länge man ska vila för att ta en powernap är:

  • Ligg eller sitt bekvämt bakåtlutad i en fåtölj. Håll en nyckelknippa i ena handen, blunda och slappna av i kroppen.  Då du tappar nyckelknippan har du lyckats nå vilopunkten och väcks (visserligen av ett bryskt men effektivt skrammelljud).
  • Ett annat alternativ är att du ligger med armarna längs sidorna. Lyft ena underarmen och håll den rakt upp med en 90°vinkel från armbågen. Blunda och slappna av. Då din arm faller ner är det dags att vakna till.
F testade detta. Först testade jag nyckelknippagrejen. Men eftersom min nyckelknippa består av endast en nyckel, blev uppvaknandet obefinteligt. Så jag gav upp innan John Blund hann komma.

Sen testade jag armgrejjen. Vad tänkte den personen där? Vet ni hur jävla obekvämt det är? Så jag gav upp för att det var så idiotiskt.

Sen tog jag min tupplur. Den blev två timmar lång. L's med.

Så nu är kollektivet riktigt utvilade för Dippan med stort D.

Ses I Dimman
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0